İlk Türk tiyatro oyunu olarak kabul edilen “Şair Evlenmesi“ Batı üslubuyla yazılmış olmasına rağmen geleneksel Türk tiyatrosunun izlerini taşımaktadır. Eser, eski ile yeni, Doğu ile Batı arasında bir köprü olma niteliğine sahiptir. Tek perdelik bir Töre Komedyası özelliği taşıyan “Şair Evlenmesi“, görücü usulüyle evliliğin sakıncalarını konu almaktadır.
Batılı tutum ve davranışı, kılık ve kıyafetiyle pek sevilmeyen, eğitimli olmasına rağmen saf bir yapıya sahip Şair Müştak Bey, sevdiği Kumru Hanım'la, kılavuz ve yenge kadınlar aracılığıyla evlenmiştir.
Nikâh sonrasında kendisiyle evlendirilen kişinin, Kumru Hanım'ın çirkin ve yaşlı ablası olduğunu görünce önce bayılır sonra ayılır ve itiraz eder. Mahallelinin de işe karışmasıyla başına gelenleri kabul etmek mecburiyetinde kalan Müştak Bey'in imdadına ise arkadaşı Hikmet Bey yetişir. Mahalle imamına verilen rüşvetle olay çözülür, yapılan hile de sonuçsuz kalır. Sonunda muradına eren Müştak Bey, Kumru Hanım'a kavuşur.
(Tanıtım Bülteninden)
İlk Türk tiyatro oyunu olarak kabul edilen “Şair Evlenmesi“ Batı üslubuyla yazılmış olmasına rağmen geleneksel Türk tiyatrosunun izlerini taşımaktadır. Eser, eski ile yeni, Doğu ile Batı arasında bir köprü olma niteliğine sahiptir. Tek perdelik bir Töre Komedyası özelliği taşıyan “Şair Evlenmesi“, görücü usulüyle evliliğin sakıncalarını konu almaktadır.
Batılı tutum ve davranışı, kılık ve kıyafetiyle pek sevilmeyen, eğitimli olmasına rağmen saf bir yapıya sahip Şair Müştak Bey, sevdiği Kumru Hanım'la, kılavuz ve yenge kadınlar aracılığıyla evlenmiştir.
Nikâh sonrasında kendisiyle evlendirilen kişinin, Kumru Hanım'ın çirkin ve yaşlı ablası olduğunu görünce önce bayılır sonra ayılır ve itiraz eder. Mahallelinin de işe karışmasıyla başına gelenleri kabul etmek mecburiyetinde kalan Müştak Bey'in imdadına ise arkadaşı Hikmet Bey yetişir. Mahalle imamına verilen rüşvetle olay çözülür, yapılan hile de sonuçsuz kalır. Sonunda muradına eren Müştak Bey, Kumru Hanım'a kavuşur.
(Tanıtım Bülteninden)